Sterk beleid voor jonge inwoners,
hands up!

Het traject van Bataljong

Naamontwikkeling
Baseline
Logo
Huisstijl
Webdesign
Newsletter
Print
POS-materiaal
Magazine

Rebranding: communicatieve verjongingskuur voor de Vereniging Vlaamse Jeugddiensten. 

Hoe voorzie je een grijze, onopvallende verschijning van een k(l)eurige en dynamische uitstraling? Het lijkt een opdracht voor Jani Kazaltzis maar VVJ, de Vereniging voor Vlaamse Jeugddiensten, zette voet aan wal in Canada. We besloten hun complete communicatiewereld op zijn kop te zetten en deden dat met een knipoog.

Een uitgebreid strategisch voortraject met de VVJ’ers zelf en met hun drie diverse doelgroepen (jeugdambtenaren, jeugdraders en schepenen van jeugd) wees de weg en wat eruit volgde presenteren we jullie graag.
VVJ werd Bataljong, met de nadruk op jong. Hands up voor een sterk beleid voor jonge inwoners.

Uit de naam volgde een huisstijl die in een waslijst aan dragers werd doorgetrokken. Van huisstijldocumenten over magazine tot website tot presentatiesjablonen ... we lichten alvast een knipje van de sluier.